23 oktober 2006

Zijn 't zotten die werken?

Kent u ook dat gevoel: pas weekend gehad en tegen maandagavond amper nog 'pap' kunnen zeggen?
Vandaag was zo'n een dag: om te beginnen een heerlijk lange file richting het werk, dan de ene systeemfout na de andere en dat terwijl je bergen werk te doen hebt, en dan 's avonds nog eens een file terug naar huis en dan nog zorgen dat er eten op tafel staat en dat de kinderen zonder een halve zandbak tussen hun tenen naar bed gaan.
Reden genoeg om te klagen zeker?

Ach, afgelopen weekend heb ik via via weer eens een heel ander verhaal gehoord: dat van de illegale vluchtelingen die in Brussel moeten werken voor 600 euro in de maand, vervolgens 200 euro moeten betalen voor een 1-kamerappartement en de Brusselse hoerenbuurt, en dan moeten werken van 's morgens vroeg tot een uur of 11 's avonds.
Dan mogen wij toch eigenlijk nie klagen... Kijk mij hier: een proper huis, de kindjes lekker aan het soezen en nog tijd om Terzake te beluisteren of de achtergrond terwijl de wasmachine voor mij het werk doet en ik er lustig op los kan tokkelen. Leefbaar Vlaanderen? Zijt maar zeker!!!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page