21 mei 2007

You drive me crazy


Yep, na 17 jaar gereden te hebben zonder 1 enkel accident, was het vanmorgen prijs.
Vraag me niet wat er gebeurd is, ik heb geen flauw benul. Het enige wat ik weet zijn de volgende feiten:
- Ik rijd tegenwoordig met een automaat en deze ochtend stond die op 'D' vnan Drive terwijl ik stilstond in de file
- Nee, niet meteen beginnen denken: hoe dom! want als je dan je voet op de rem houdt, dan wordt er toch niet ge'drive'd
- Bon, vervolgens was ik op zoek naar mijn badge, kwestie van op het werk niet te moeten gaan zoeken terwijl ik voor de slagboom stond
- Plots doet mijn auto nen djoef vooruit (achteraf bekeken denk ik dat ik door iemand anders aangetikt ben langs achteren, maar heb het dus niet zien gebeuren)
- Ikke een beetje door mekaar geschud, zonder te begrijpen wat er aan de hand is
- Ik zoek verder naar mijn badge, komt toch wel degene die voor me reed me melden "ja maar, gij zijt wel achterop mij gereden eh"...
- Ikke stomverbaasd en dus maar uitgestapt.
Om een lang verhaal kort te maken, wat was er aan die man zijn auto: het plastiekske dat rond de nummerplaat zit, was gebarsten. Inderdaad, u leest het goed: het plastiekske rond zijn nummerplaat dus. Maar, geen gemaar, papieren invullen want "da's wel een firmawagen hoor, en misschien moet ik wel kunnen bewijzen dat er iemand tegen mij gereden is als ik zo'n nieuw plastiekse wil aanvragen en dan moeten de papieren ingevuld zijn". Ik, onnozel wicht, doe dan dan maar gedwee, maar realiseer me nu dat dat plastiekske van 50 cent dus misschien wel mijn Joker kost bij de verzekering ofwel dat mijn Bonus-Malus omhooggaat. Allebei geen leuke vooruitzichten, want die Joker zou ik liever bewaren voor het geval ik ooit échte schade zou hebben.
Nu vraag ik u, is dat nu de moeite om een mens zijn hele dag naar de GVD te helpen, zo'n plastiekske van nog geen halve euro. Als iemand zich afvraagt hoe het toch komt dat er zoveel verzuring in de maatschappij ius, awel, dat komt door dit soort voorvallen, als je het aan mij vraagt. Waar zijn wij nou helemaal mee bezig, hallo zeg!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page