07 mei 2007

Zielige dag op de Vlaamse wegen

Vandaag werkelijk een walgelijke dag gehad. Mezelf om 05.40 uit bed gehesen (en geloof me, da's voor mij hetzelfde als midden in de nacht). Dan om 06.30 vertrokken richting Leuven. Uitzonderlijk vlot kunnen rijden tot ... Tielt-Winge, en dan nog bijna 2 uur in de file aangeschoven. Ik was compleet geradbraakt toen ik op mijn werkplek aankwam, en dan volgde er een vergadering van 2 en een half uur astemblieft.
Daarna op mijn bureau teruggekomen bij een pc waar werkelijk geen noot muziek meer uit kwam. En dat terwijl ik op die paar dagen dat ik terug aan het werk ben toch al weer zat te doen heb.
Wat de opstopping op de wegen betreft: volgens de nieuwsdienst is de lengte van de files rechtevenredig met de hoeveelheid firmawagens. Awel, dan pleit ik ervoor dat er op die auto's gigantisch veel tax geheven wordt. En dan misschien een gratis abonnement op het openbaar vervoer in de plaats geven. Want alle mensen die hun auto niet echt nodig hebben voor verre verplaatsingen maar puur als extralegaal voordeel gekregen hebben van hun baas, die kunnen dan toch beter voor de kortere afstanden de trein of de bus nemen. Voor sukkels zoals ik, die op 77 km wonen, en die niet op minder dan 2 uur (enkele reis) op hun werkplek geraken met het openbaar vervoer, is er dan misschien terug ietsje meer plaats op de autostrade en stroomt het verkeer misschien opnieuw wat vlotter door.
In ieder geval, deze sottise moet echt ophouden, of ze mogen me binnenkort weer met borstel en blik bij mekaar vegen.
Voilà, en nu kruip ik mijn bed in, ben pompaf. Zielig hé, als ge als volwassen mens met de kippen op stok moet om het fysiek toch min of meer vol te houden in deze verdomde rat-race. Slaapwel!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page