30 april 2007

Wieder an die Arbeit

Na een periode van afwezigheid op het werk, ben ik vandaag weer eens gaan kijken of ik nog iets voor de firma kan betekenen. Dat bleek nogal mee te vallen;-)
Ik had al een paar dagen een zwaar gevoel op de maag, maar uiteindelijk ben ik toch content dat ik weer onder de 'levenden' ben en nog eens wat kan bijleren.
Eigenlijk wil ik hier gewoon zeggen dat het hebben van een goeie job die bij je past je toch veel voldoening kan geven. Alleen oppassen dat je niet in overdrive gaat, want dan houdt het op... (letterlijk dan). Wat dat betreft hoor ik elke dag meer mensen die toch zo hard op zoek zijn naar een goed evenwicht tussen werk en gezin. En ook al hebben we tijdskrediet en ouderschapsverlof, toch mag het best nog iets meer zijn. Bovendien zou het perfect mogelijk moeten zijn dat je tussen je 30e en 40e een hele tijd voor je kinderen zorgt, en dat je dan op je 40e weer lekker de draad terug oppikt. Hoe hypocriet is het nu om ervan uit te gaan dat iemand op zijn 40e al uitgerangeerd is. Ik mag lijden dat er binnen dit en X aantal jaren een dusdanig tekort aan knelpuntberoepers is, dat ze wel moéten kijken naar mensen van boven de 40 en de 50. Want naar het schijnt gaat het met het invoeren van de Poolse werkkrachten ook niet meer de goeie kant uit sinds bekend is dat die over een paar jaar een groot voetbaltornooi mogen organiseren. Ze moeten zich daar nu door afwezigheid van hun eigen werkvolk gaan beroepen op de Chinezen godbetert. Isn't that hilarious?
Bon, qua aflsuitertje: vandaag een link naar de geweldige tekst van de Janse Bagge Band van het liedje 'Sollicitere'. Voor al degenen zonder job: sjrieve moste doon... (voor vertaling naar het AN: geef maar een gil via de comments en ik doe een poging)
Succes ermee!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page