10 april 2007

De heilige koe


De afgelopen dagen hebben we veel geprofiteerd van het zonnige weer en dus ons stalen ros van stal gehaald om een paar tochtjes te maken. Onze oudste dochter heeft immers pas leren fietsen zonder zijwieltjes en wil nu elke dag 'een tourke doen'. Dus wij de openbare weg op (ze zal het toch daar moeten leren, niet?) en het Lindel per fiets verkend. Ze vindt het geweldig en daar ben ik heel blij om want ik fiets zelf ook heel graag.
Helaas zijn we de laatste dagen toch weer een paar keer flink verschoten van de chauffeurs die het ronduit vertikken om, al was het maar een klein beetje, te vertragen. Ze zien van ver een klein meisje met een fietshelm en nog een beetje instabiel op haar fietsje, en toch zoeven ze op kleine binnenwegen tegen minstens 80 per uur voorbij. Ik vind dat walgelijk gedrag. En het spijt met dat ik het cliché moet bevestigen, maar de auto's van laten we zeggen 'het duurdere type' en van het type 'getunede Johnnybak met overjaarse puber achter het stuur' doen het hardst hun best om mij op stang te jagen. Zonder te willen veralgemenen uiteraard, de grote meerderheid past zijn snelheid wél aan, waarvoor dank trouwens, zou ik toch graag aan de heren en dames in kwestie willen vragen om toch alsjeblief een klein beetje trager te rijden. U gaat er écht niet later door op uw bestemming komen, als u even afremt gedurende een paar seconden. En u maakt er een doodongeruste moeder iets geruster mee...

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page