22 maart 2007

Vive l'internet!

Inmiddels ben ik volgestouwd met medicamenten allerhande en dus nog altijd ziek thuis, maar het voordeel is dat ik nu wel veel kan internetten, want ik ben niet echt tot veel andere dingen in staat. Hopelijk volgende week beter...
Enfin, ik kan u met veel blijdschap melden dat ik een complimentje heb gekregen van een collega-blogger uit het fantastische Parijs, en die vond dat mijn Frans toch wel goed is. Ikke content natuurlijk, want 12 jaar na mijn afstuderen ben ik toch al heeeeel veel verleerd van de vocabulaire en de grammaire van de taal van Molière (woooooow, da rijmt hier gelijk gek). Babbelen lukt niet altijd even vlot meer, tenzij ik een paar dagen heb om er weer in te komen natuurlijk, dan rolt het er vanzelf wel weer uit. Maar schrijven gaat me nog altijd goed af. Gelukkig maar dat we een prof bij Romaanse hadden die ons die hondsmoeilijke grammatica er écht ingeramd heeft. Als ze mijn overblijfselen binnen dit en 2000 jaar ergens opgraven, dan vinden ze volgens mij nog altijd een paar taaie hersencellen met daarin de uitzonderingen op -age die vrouwelijk zijn (voor de 'strebers' onder u, het zijn deze woorden: cage, rage, plage, image, ambages, énallage, hypallage). Tjonge, jonge, en schrík dat wij van diene prof hadden. Nie te geloven. Maar wat wil je, als hij je de allereerste les al dictee geeft waarop de hoogst behaalde score iets van -10/20 was. En wij onnozelaarkes, wij lieten ons daardoor intimideren. Moest ik hem nu tegenkomen (zou hij nog leven?), ik zou er eens heel hard mee lachen denk ik...

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page