10 februari 2007

Think global, act very local!

And start with yourself! Om te beginnen door wél mee te doen als er een actie is om gedurende ochot-ocharme 5 minuutjes de lichten te doven. 't Is maar om te zeggen dat ik weer wreed gechoqueerd was door het feit dat in Overpelt vorige week donderdag overal netjes ALLE lichten bleven branden: de straatverlichting, de showroom van de lokale autoverdeler, de verlichting van de voetbalpleinen. (En ik kan u verzekeren dat je Lindelhoeven VV bij elke training van op de maan kunt zien liggen). Enfin, ik was blijkbaar weer de enige (call me stupid) die gehoor gaf aan de oproep en dus effectief de lichten 5 minuten doofde, om dan gefrustreerd vast te stellen dat er eigenlijk heel weinig goeie wil is voor dergelijke acties. Hetgeen het ergste doet vermoeden voor als we straks écht maatregelen MOETEN nemen (en die zullen pijn doen, daar twijfel ik geen moment aan), want ik ben ervan overtuigd dat er nu al geen weg meer terug is met de opwarming van de aarde.
Bon, en voor de rest is er in dit aardse tranendal de afgelopen week weer 1 en ander voorgevallen waarvan ik denk: moet ik in zo'n maatschappij mijn kinderen grootbrengen, waar een stel achterlijke debielen zich te goed voelen om godbetert door 'ne zwette' getrouwd te worden in Sint Niklaas, of waar ze u koudweg afmaken omdat je geen sigaret wil geven. Hallo, waar zijn wij nou helemaal mee bezig???
Gelukkig zijn er dan toch ook nog mensen die zich ondanks alles toch nog inzetten om aandacht te vragen voor thema's zoals milieu, racisme of eerder de manieren om ertegenin te gaan. En dan spreek ik over de werkgroep Think Global, Act Local waar ik gisteren een eerste keer ben wezen naar luisteren. Op zo'n avond durf ik tenminste hoop te koesteren dat we toch nog wel ooit terug op de goeie weg geraken.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page