13 december 2006

Waar blijft de winter?

Als er nu 1 ding is wat ik graag voor kerst zou krijgen, dan is het: VRIESKOU en SNEEUW.
Niet dat dat zo leuk is om doorheen te rijden, integendeel, de files worden er alleen maar langer door.
Maar ik wil nu toch wel graag een wintergevoel krijgen. Lekker diep weggestoken onder sjaal en muts en een paar dikke handschoenen aan.
Zou dat nu echt liggen aan de opwarming van de aarde of is dat nu gewoon puur toeval?
Feit is dat ik me bij elke kilometer die ik rijd met mijn stinkdieselauto steeds maar schuldiger voel (mijn volgende wordt er terug eentje op gas, zeker weten, of een hybride, als die wat goedkoper worden).
Wat moeten we nu nog bedenken om de mensen UIT hun auto te jagen en het openbaar vervoer te nemen? Pfff, ik vind het zooo moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen, want heb zelf al jaren niet meer de binnenkant van een bus of trein gezien. En ja carpoolen, is ook een alternatief, maar het is toch zo gemakkelijk als je met niemand rekening moet houden eh...
Bon, bij deze dus 1 goed voornemen voor 2007: IK GA OP ZOEK NAAR EEN CARPOOLPARTNER! Voilà, stoppen met roken hoef ik toch niet, dan maar dit, zal ook wel niet slecht zijn zeker???
Of nee, nog eentje: ik ga wat vaker met de fiets mijn dametjes naar school brengen van zodra de oudste zelf kan fietsen. Zou dus moeten lukken vanaf het voorjaar. Als iedereen dat nu de komende jaren gaat doen, dan zal die heerlijke winter van op de prentbriefkaarten wel weer terugkomen, toch?

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page