10 maart 2007

Nieuws vanuit de lappenmand

Voor diegenen die zich afvragen waarom er hier al bijna een maand niks meer verschenen is, ik kan u melden dat ik na 12 jaar werken in de keiharde privé-sector de man met de hamer tegengekomen ben. Dringend verplichte rust nemen dus en vandaar ook geen blog-items meer de laatste weken. Ik ga proberen daar nu terug wat verandering in te brengen...
Deze week ben ik naar een interessant debat geweest met Peter Vanvelthoven, waar het programma van sp.a voor 10 juni in het kort overlopen werd, en waar iedereen die dat wilde nog op- of aanmerkingen kon op geven.
Ikzelf heb samen met een ander Overpeltse sp.a'er gepleit om nu eindelijk toch eens de lpg-taks van 150 euro per jaar af te schaffen. Qua maatregel om de mensen aan te zetten om meer op die zuivere brandstof over te schakelen, kan dat wel tellen, vonden we.
En vervolgens heb ik ook nog even aangehaald dat er dringend nog eens gekeken moet worden naar het statuut van de onthaalouders. Wat is immers de onderliggende boodschap van deze campagne? Iedereen die in staat is om te werken, zal een inspanning moeten doen, anders blijft er geen geld over voor een hele hoop maatregelen die men wil invoeren. (Denk bv. aan langer ouderschapsverlof, meer alternatieve energievormen stimuleren, hogere pensioenen, jaarlijks 1 gratis bezoek aan de dokter voor ELK kind, etc...). Maar als we mensen aan het werk willen krijgen, zal men toch eerst het grote tekort aan opvangplaatsen in Vlaanderen moeten wegwerken, want we kunnen toch moeilijk onze bloedjes van kinderen een hele dag in een vaas langs onze pc of onze machines op het werk zetten, eh? En ook al zal die maatregel ook weer veel geld kosten, ik ben er zeker van dat die investering zichzelf terugverdient als er meer mensen daardoor kans zien om te gaan werken en dus meer bijdragen aan onze samenleving.
Voilà, c'est tout! Ik ga nu rap terug wa vitaminekes nemen...

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page