04 april 2007

Paasvakantie


Héhé, het is niet te geloven maar vandaag heb ik voor het eerst sinds ik in mijn nieuwe huis woon (toch al 3 jaar ondertussen) toch wel een cake gebakken zeker!
Jawel, ben blij dit wereldschokkende nieuws met u te kunnen delen, want zoals mijn ventje dikwijls zegt: iedereen zet zich tegenwoordig een mooie keuken, maar niemand heeft nog tijd om erin te koken. ALs je het assortiment klaargemaakte etenswaren ziet in de winkels, dan kun je je afvragen of er inderdaad nog vers gekookt wordt. Nu weet ik ook wel dat de meesten onder ons toch nog een poging doen om elke dag iets deftig op tafel te zetten , maar ik moet eerlijk toegeven dat dat toch niet simpel is als je na een zware dagtaak nog moet beginnen aan een of andere ingewikkelde bereiding.
Enfin, na de verse kippensoep dus nu ook de cake op tafel. Ben blij nu toch (eventjes) te kunnen voldoen aan het ideaalbeeld van de 'Libelle' en andere magazines waarin ze ervan uitgaan dat je behalve je job ook nog in staat bent tot :
- perfecte kinderen op te voeden
- een onkruidvrije tuin rond je huis te hebben
- regelmatig je ramen te kuisen, zodat je bij deze laagstaande zon in het voorjaar tenminste niet door de grond moet zakken van schaamte
- je vrienden thuis te ontvangen met de nodige egards (lees culinaire inspanningen)
- je familie minstens 1 maar per week te bezoeken
- de boeken van de bieb op tijd terug te brengen
- je fysieke gezondheid op peil te houden door 2 maal per week te sporten
- je mentale gezondheid op te krikken door een wekelijkse yoga-sessie
- af en toe eens uitgebreid te shoppen om de mode toch min of meer te volgen
- na te denken over de paasbrunch terwijl je een bloemstuk met wilgentakken en zelf uitgeblazen eitjes voor je deur etaleert
- op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op cultureel gebied
- én het water van de goudvissen op tijd te verversen...
Pfff, volgende keer bij de kapper toch maar weer gewoon de celebrity-nieuwtjes uit de Story lezen en nie te veel nadenken bij de perfecte dames en heren die de publicaties à la Flair enz. bevolken....
Schat: wat eten we vanavond? Kebab?

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page