13 april 2007

Schrijf eens een Limerick

Vandaag op de site van de Standaard: een wedstrijdje limericks verzinnen.
Ikzelf heb de limerick altijd een heel aangename en ritmische versvorm gevonden en heb me uiteraard ook laten verleiden tot het wedstrijdje. Het thema was de inmiddels tot op de draad versleten maar toch immer hilarische Noord-Zuid-kwestie in België. Dit heb ik ervan gemaakt:
Flahaut nam een heli voor 'zaken'
Om snel bij de film te geraken
De belg riep toen 'Foei'
Flahaut zuchtte 'Oei'
En kreeg een stel knalrode kaken.

Nu maar hopen dat de Standaard-redactie het brouwsel kan smaken... (Wow, zelfs die laatste zin rijmt alweer... Ik heb mijn roeping gemist)

Wie zich geroepen voelt: doe mee, of stuur er mij eens eentje op.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page