09 mei 2007

Positivisme alom in de krant

Vandaag gelezen in De Morgen:
- "Allochtone jongeren meer geïnteresseerd in nieuws dan Vlaamse." Dat klopt wat mij betreft volledig, want in de tijd dat ik als 13-jarig wicht alleen maar bezig was met posters uit de Joepie tegen mijn slaapkamermuren te plakken, kende mijn ventje (ook gecatalogeerd onder de noemer 'allochtoon', al is'ie meer Belg dan een pak frieten) al de volledige namenlijst van alle politieke partijen, de fractieleiders, de ministers en staatssecretarissen en van hun minnaressen (dat laatste was dan uiteraard hetgeen mij dan weer interesseerde...). Dat wil zeggen: 1-0 voor de Nieuwe Belgen. Doe zo voort!
- "Evenveel Vlaamse vacatures als Belgische werklozen". Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen: kunnen dan al diegenen die goed voorzien zijn van poten en oren en zonder job thuis zitten te vegeteren alstublieft eens hun luie kont uit hun zetel hijsen en zich als de wiedeweerga naar de VDAB of iets van die strekking wenden??? Sorry, klinkt misschien geweldig 'rechts', maar dat wil ik van mezelf echt niet gezegd hebben. Als iedereen in deze maatschappij een klein beetje moeite doet om zijn steentje bij te dragen tot het welzijn van ons allemaal, dan hoef ik op het einde van de maand niet meer zo over mijn nek te gaan bij het lezen van mijn bruto/nettoloon. Waarvoor dank!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page