07 juni 2007

Rupsje rupsje Nooitgenoeg


Ohlala, wat is dat, zeg? De laatste dagen zo'n 100 lezers over de virtuele vloer gehad. Hoog tijd om nog eens iets te posten dus.
Deze ochtend werd ik door mijn man via sms op de hoogte gebracht van het feit dat de processierups nu ook haar weg gevonden heeft naar de eik op de speelplaats van onze dochters hun schooltje. En de brandweer kon niet komen, want die moesten nog nablussen bij een grote bedrijfsbrand in Lommel. Dus toch wel een beetje paniek bij de juf, maar al bij al hebben ze er precies nog niet echt veel last van. Trouwens, die haartjes zitten hier toch in de lucht. Wij hangen onze was voorlopig alvast niet meer buiten te drogen, want vorig jaar deden we dat wel in mei en juni, en we krabden ons zot.
Op mijn werk in Leuven werd er eerst een beetje smalend gedaan over de rupsenhistorie in Limburg, maar nu de beestjes zich ook prettig beginnen te voelen in Vlaams-Brabant, begint het bij hen toch ook wel een beetje te jeuken. 'Alleen al het idee, jakkes'...roepen ze nu. Haha, het zou misschien niet slecht zijn om alle specifieke problemen van Limburg eens te exporteren naar andere provincies, d'er zou misschien al rapper gebougeerd worden om ze op te lossen. Zo zouden we bvb. de E19 en de A12 tussen A'pen en BXL kunnen vervangen door een lekker drukke eenbaansweg, waar 's morgens geen doorkomen meer aan is. Of een portie cadmium in de achtertuin van 1 of andere illustere politicus kappen. Of bij culturele manifestaties steevast de ander provinciehoofdsteden 'vergeten'. En wat zou het toch een fantastisch idee zijn om pakweg alle ministeries en hoofdzetels van de grootste bedrijven in onze groene provincie in te planten. De werkgelegenheid zou er nogal eens een stukske op vooruit gaan. Enfin, heren en dames die komende zondag op mijn stem rekenen: hierboven dus mijn verlanglijstje. Ik reken vanaf nu op u.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page