17 juni 2007

Keek op de week

Deze week heb ik mijn krant met meer dan gewone interesse gelezen, want wat waren ze toch gul met politieke analyses, zeg. Wel eens leerrijk om te lezen wat andere mensen zoal denken over de verkiezingsuitslagen. En tel daar dan de ontwikkelingen binnen sp.a bij, dan krijg je snel een hele editie gevuld. Eigenlijk is politiek toch vooral boeiend in dagen als deze, wanneer iedereen constant wordt gevraagd wat zijn kijk op de zaken is. In 'normale' periodes kabbelt het allemaal rustig verder, en behalve de occasionele brulboeien en ruziestokers die zich interessant willen maken, hoor je niet echt veel over de interne keuken van de partijen.

Verder ben ik deze week nog van plan eens te kijken wat het probleem is met de overvolle wachtlijsten bij de kinderopvang in onze gemeente. Want ikzelf wilde mijn dametjes graag 1 week in juli naar de opvang sturen, maar wat blijkt: op geen enkele dag is er nog plaats vrij. Hoog tijd voor onze gemeenteraad om het aantal beschikbare plaatsen dringend te verhogen, ook al meen ik me te herinneren dat er daarvoor in de begroting niets voorzien is. Dan moet er maar geld gezocht worden, of moeten we allemaal onze job maar opzeggen? Dat zal voor de inkomsten van de gemeente ook niet echt een goeie zaak zijn, toch?
Enfin, qua opvang hebben we geluk dat er wat familie in de buurt woont, anders zou ik mijn dochters moeten inwijden in de wereld van het communicatieadvies in een financiële context en, ach, dat wil ik ze toch écht wel besparen...

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page