09 maart 2008

Een Vrouwendag in mineur

Gisteren was Internationale Vrouwendag, een dag die nog eens de aandacht erop vestigt dat vrouwen zelfs in de 21e eeuw nog veel te vaak slachtoffer zijn van massa's miserie, vaker in armoede leven, minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk, nog veel te veel klappen van mannen met losse handjes moeten incasseren. Kortom: een dag die ook in 2008 nog heel erg nodig is. Dus eigenlijk dacht ik daar gisteren iets over te schrijven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele dag mottig geweest ben van het vreselijke nieuws van dat ongeval in Leuven, waar een vrouw samen met haar dochter en 2 vriendinnetjes doodgereden zijn door 2 totaal losgeslagen jonge knapen. Wat mij betreft een afschuwelijke vorm van ironie: 4 vrouwenlevens verwoest op de Internationale Vrouwendag omwille van 2 jongemannen die waarschijnlijk een overschot aan testosteron in hun bloed hebben en met hun auto eens wat indruk op de wereld wilden maken. Awel, ik hoop dat ook de rest van hun leven kapot is, al was het maar van schuldgevoel. En een flinke straf erbovenop. En daarmee bedoel ik iets meer dan 15 dagen rijbewijs inleveren...
UPDATE 10/3: blijkt nu dat ze aan de XTC zaten. Ook dat nog. Wat doe je met zo'n mannen?

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page