22 maart 2008

Middeleeuwse toestanden

In de omgeving waar ik werk en waar elke dag met miljoenen cijfers gewerkt wordt, rekeningen gedebiteerd en gecrediteerd worden, boekhoudkundige balansen in orde gehouden worden en dies meer, is 1 element van absoluut levensnoodzakelijk belang: een onfeilbaar en efficiënt computersysteem(enfin, meer dan 1 zelfs, maar da's een detail).
Hetzelfde geldt dus ook voor de belastingen, want daar doen ze in grote lijnen hetzelfde: goochelen met bedragen, regels voor boekhouding in acht nemen, massale geldstromen beheren, enfin, je snapt wat ik bedoel.
Als je dan weet dat ik een hele tijd geleden eens hierover sprak met een vriend die belastingcontroleur is, en die zich beklaagde over de compleet verouderde systemen en procedures waar ze bij de belastingen nog mee moeten werken, dan sta je toch compleet voor gek als land wanneer je weet dat ze die oen van een Reynders OPNIEUW financiën gegeven hebben! Als je je mond vol hebt over 'goed bestuur', dan vind ik deze beslissing om van over te geven, echt waar. Hoe is het in godsnaam mogelijk?
Moesten dergelijke dingen voorvallen in een privebedrijf zoals waar ik werk, dan was A. de volledige Board of Directors inmiddels allang ontslagen, en B. dan vrees ik zelfs dat we gewoonweg op een faillissement afstevenden.
En als je het van een simpele ziel als mij niet wil aannemen, die van de Standaard vinden het ook, en tot nader order wordt die krant toch nog altijd als 'kwaliteitsvol' bestempeld. Ocharme die sukkelkes van de Belastingen, ik zie ze niet graag komen (wie wel?) maar ze verdienen echt wel duizend keer beter als het gaat over een competente baas en professionalisering van hun dienstverlening.
Shame on you, Leterme I.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page