09 juli 2007

Ik Kyoto ook een beetje

Sinds vorige week is het na lang zoeken gelukkig in orde gekomen om een carpoolpartner te vinden die dezelfde richting uit moet als ik en die ook nog dezelfde werkuren werkt als ik. En laat het nu juist vorige week zijn dat ik het volgende las: "Een gemiddelde bedrijfswagen (een dieselvoertuig met een gemiddeld verbruik van 7l/100 km dat jaarlijks 30000 km aflegt) veroorzaakt een jaarlijkse CO2-uitstoot van 5,5 ton CO2. Om dit te compenseren zijn 275 bomen nodig,want 50 bomen zijn in staat om in één jaar tijd 1 ton CO2 uit de lucht te halen."
Als ik alle kilometers tel die we met ons gezin de afgelopen jaren gereden hebben, dan moeten we nu zo stilaan een dikke 1000 bomen planten om dat nog te compenseren. Da's dus niet realistisch en dan begin ik stillekes aan te snappen wat Al Gore bedoelt met "we zijn onszelf aan het verstikken". Ik zou beter stoppen met werken dan... en alleen nog fietsen.
Verdekke, da's al de tweede keer dat dat 'stoppen met werken' door mijn hoofd schiet vandaag. Deze ochtend vernam ik immers dat we van de 300 euro extra kinderbijslag van onze werkgever nog slechts 100 euro overhouden. Dat vind ik erover!!! OK, belastingen betalen doet niemand graag, maar ik ben de eerste om te zeggen dat je daar in dit land nog altijd heel veel voor terugkrijgt. Maar ne mens zo aan zijn zuurvediende centjes zitten dat er nog maar 30 % van overblijft, dat is niet meer netjes. En als ze zo met de brugpensioenen vanaf 50 blijven smijten, dan zal het er niet op beteren.
Hoe zat dat weer met dat Generatiepact? Volgens mij is dat uitgehold tot op de bodem.
Het is een schande om mensen op hun 50e af te schrijven. Stel u voor dat die mensen 80 jaar worden. Dan hebben ze dus 30 jaar gewerkt en 30 jaar pensioen getrokken. Je moet toch wel van een andere planeet komen om niet in te zien dat we ons eigen sociaal graf aan het graven zijn.
Pfff, niet zo leuk allemaal als je er te lang bij stilstaat. Gelukkig was het buurtfeest van zaterdag en het 50-jarig schoolfeest dit weekend een groot succes (en de wijn de zatderdagavond net iets te lekker...) Toch wel ferm dat er zoveel mensen daar nog hun vrije tijd in willen steken om dat te organiseren. Chapeau!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page