09 september 2007

L'embarras du choix

Vandaag stond ik toch echt wel voor een dilemma: ik kon niet kiezen waarheen om de zondagnamiddag op een aangename manier door te komen. Want wat was er zoal te doen: Linne Fist (voor lezers van buiten Overpelt, hét grote feest hier op 't Linne, na de kermis uiteraard), vervolgens de gezinsdag van de Gezinsbond in Hengelhoef, of ook nog de Gezondheidsdag van De Voorzorg in (jawel) Kelchterhoef, of misschien ergens 1 van de Open Monumenten van vandaag, of eventueel de geleide wandeling in het klankenbos bij het Dommelhof.
Gek word ik daarvan: tijdens de late herfst, de winter en de vroege lente is de keuze meestal heel beperkt en weet ik dikwijls niet waarheen als ik niet meteen een verre verplaatsing wil maken. Maar zo gauw het weer een beetje beter wordt (of zou moeten worden) en tot laat in de zomer zijn er weekends waarin ze je werkelijk 'de kop inslaan' met evenementen allerlei.
Vandaag is het dan uiteindelijk de Gezondheidsdag van de Voorzorg geworden. De kinderen hebben zich natuurlijk geweldig geamuseerd. Eerst was er een optreden van Suske en Wiske live op het podium (je weet wel, van de musical). Heel geslaagd vond ik, knap gekleed en zo, heel geloofwaardig. Dan even duizelen van de mensen die massaal een benji-sprong waagden. 't Was voor niks, en dat zag je. Maar mij krijg je d'er niet in. Ik mag er niet aan denken, zeker als je je de scene uit 'In de Gloria herinnert' waar pa een sprong cadeau krijgt voor zijn verjaardag. Haha, 1 van de betere sketches volgens mij. OK, 't is er misschien wel eentje uit de categorie 'onderbroekenlol' (letterlijk dan...) maar toch. Een echte giller.
Verder hebben mijn dametjes zich vervolgens geworpen op springkastelen allerhande, een softijs, een verhalenvertelster in een knus tentje, een poging tot het beklimmen van een (weliswaar plastic) palmboom, en een lesje buikdans. Intussen klonk in de verte de stem van Bart Kaëll, maar die beker heb ik aan mij voorbij laten gaan. Ik vind het een beetje raar dat daar een vent allerlei liedjes met als titel één of andere meisjesnaam zingt, terwijl allang bekend is dat La Kaëll zijn voorkeuren toch, ahum, van een iets andere orde zijn. Moest Bartje nu eens écht gewoon officieel uit de kast komen en liedjes maken over pakweg 'Liefste Leo' of 'Heerlijke Hugo' of zo, hij zou me onmiddellijk tot een nieuwe schare fans mogen rekenen. (Nou ja, als hij dan ook de schlager afzweert en eens een lekkere gitaarriff ertussen smijt tenminste.)
Het zal voor een andere keer zijn, niet?

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page