22 augustus 2007

Geeeeeuuwwwww

Wat valt het toch elke keer weer vreselijk tegen als je na een paar weken vakantieritme plots weer die vervloekte wekker om 06.00 uur hoort afgaan. Da's voor mij een echte kwelling. Maw, ik ben dus gisteren terug beginnen werken en ik geraak niet wakker. Alles gaat voorlopig nog een beetje aan me voorbij.
Gelukkig zijn er de collega's die nooit om een grapje verlegen zitten en hebben we vandaag in ieder geval weer veel gelachen.
Intussen geraak ik depri van de tijdingen die ons bereiken vanuit Val Duchesse, waar de Wallons en de Vlamingen er niet meer uit geraken. Tsjonge-jonge, wat kan mij die hele staatshervorming bommen. OK, ook ik krijg er de 'wubbekes' van als ik in en rond Brussel niet in mijn eigen moedertaal geholpen word. Gelukkig behoor ik tot de groep Belgen die deftig tweetalig is, en ik laat nooit na om de commerçant in kwestie in zijn eigen taal even duidelijk te zeggen wat ik vind van zo'n gedrag, en dat blijkt wel indruk te maken.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er in dit land wel serieuzere zaken te regelen zijn dan de gemeenschappen nog meer uit elkaar te drijven. Zoals daar zijn:
- zorgen voor pensioenen voor de werkende mensen van nu
- zorgen dat de niet-werkenden aan een job geraken
- meer kinderopvang in de grootsteden organiseren
- verregaande ingrepen om de mobiliteit revolutionair te verbeteren
- meer geld voor onderwijs
- meer middelen voor gehandicaptenzorg
- en patati en patata...
Mensen, alstemblieft daarginds aan de onderhandelingstafel: hou u eens bezig met de zaken waar de bevolking echt wakker van ligt en denk af en toe eens aan de leuze 'Eendracht maakt macht' (en nee Yves Leterme, het is dus niet 'Liberté, Egalité en Fraternité...)

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page