10 juli 2007

Een zwarte dag voor de Noord-Zuid-verbinding

Deze avond ben ik ondanks het bouwverlof en de halvering van het wegverkeer toch meer dan 2 uur onderweg geweest van Leuven naar huis. Reden: dit tragisch ongeval in Helchteren.
Gevolg: com-ple-te chaos in heel de regio. Ik kon geen kant uit: overal waar ik dacht: hier schiet ik een binnenwegje in, moest ik een paar minuten later onverrichterzake terugkeren naar waar ik vandaan kwam, en samen met mij nog honderden andere bestuurders. Iedereen aan iedereen de weg vragen, overal verloren gereden auto's, alle mensen nagelbijtend achter het stuur. Tot ik dan plots na zeker 5 keer een alternatieve route gekozen te hebben, maar weer de Grote Baan ben opgereden, waar dus die auto helemaal in de prak zat. Vreselijk dat er weer een paar jonge levens door dat stomme verkeer verwoest zijn.
Maar de hele zaak doet me bovendien het ergste vermoeden voor als ze straks gaan werken aan de Noord-Zuid-verbinding. Dat komt gewoon nooit goed volgens mij. Waar blijft verdomme de lightrail, of hoe heet dat ding dat ze tussen Neerpelt en Hasselt willen aanleggen. Dat ze daar in Brussel maar eens de allerhoogste prioriteit aan geven, want straks kunnen we niet meer weg in Overpelt: langs 1 kant wegens constant gesloten slagbomen voor de Ijzeren Rijn (en het gaat er van komen, wees maar zeker) en langs de andere kant een opgepropte file aan het einde van de A24 waar de werken beginnen. Ik heb er al aan gedacht een boerderij te beginnen en bieten te gaan kweken, maar kunnen die eigenlijk wel tegen dat cadmium??

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page