20 juli 2007

Joepie, vakantie!


Héhé, eindelijk... na nog een paar weken werken gelijk gek (waar is de tijd gebleven dat we in de zomer nog eens onze kasten konden uitmesten en onze mailbox leegmaken) is het nu eindelijk vakantie. Ik had de laatste dagen echt het gevoel dat als ik nog 1 week langer moest werken, dat ik steendood zou vallen. 't Zullen wel de psychologische laatste loodjes zijn zeker?
Maar goed, op deze eerste dag vooral geprobeerd een Zen-gevoel te krijgen... is voorlopig helaas nog niet gelukt, zal nog wel een weekske dure vooraleer het filmke in mijne kop niet meer zo snel draait. En dus vandaag maar wat huishoudelijke beslommeringen ondergaan, zoals daar zijn: de was en de plas en eens gaan winkelen. Jaja, morgen is 't feest van den Albert, en dus is alles gesloten.
De dochters gingen mee winkelen en dan wordt het dus altijd een gevecht van mama tegen de marketing-trucs die je in de media hoort en ziet. Want die jongedames weten maar al te goed wat er in de wereld te krijgen is. Tja, en omdat het vakantie is en ik extra goedgezind ben, kocht ik dus vandaag échte Petit Gervais'kes. Dus voor 1 keer niet de even lekkere namaak-pottekes van den Aldi, maar the real stuff. Ja 'want, mama, daar zitten zo van die stokskes in om friscos te maken in de diepvries'. Dat hadden ze natuurlijk weer gezien, de vlegels. En toen we dan uiteindelijk thuis waren zei de kleinste 'Als je dan het stokje dat in de nacht licht geeft, erin vindt, dan mag je mee naar Walibi', en inderdaad, zo stond het ook op de verpakking. Niet te geloven, hoe beïnvloedbaar zo'n kind is. Ze moesten het gewoon verbieden, zo van die gadgets aan te prijzen naar een doelpubliek van min-10-jarigen. Als je daar overal aan toegeeft, dan ben je arm als je de Colruyt verlaat. De volgende keer zal het niet meer waar zijn, al was het maar uit principe.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page