07 september 2008

Een dagje bij de buren

Vandaag vond in Neerpelt het Ondersteboven Wereldfeest plaats en daar kwam gelukkig ondanks het vervelende weer toch best wat volk op af. Dus ik ook met de 'botten' en een dikke jas naar daar om wat folders uit te delen ivm de nieuwe campagne voor Waardig Werk van onder andere 11.11.11.
Ik vond het heel erg leuk dat er daar verschillende mensen uit het onderwijs rondliepen die het foldertje dankbaar in ontvangst namen en me op het hart drukten dat ze de problematiek zeker ergens tijdens hun lessen zouden bespreken. Want dat is als je het mij vraagt precies wat ik van een school verwacht: niet alleen reproduceren en ellenlange theoretische passieve lessen maar bovenal heeeeeeeel veel wereldkennis. Opdat onze kinderen weten hoe verschrikkelijk goed ze het hier hebben, en hoe slecht de rijkdom verdeeld is. En dat we daar eigenlijk allemaal een beetje schuld aan hebben, dus dat we best een beetje vaker opletten. Zo heb ik vandaag van collega-standhouders ook een foldertje in de handen gekregen ivm soja. Pffff, als je dat allemaal leest, dan zouden we geen gram vlees meer mogen eten. Ik probeer nu al wel vaak te zorgen dat er iets eetbaars op tafel komt zonder vlees, maar vind dat toch een hele uitdaging. Maar na het lezen van at foldertje ga ik toch nog maar eens proberen extra mijn best te doen. Nu maar eens surfen naar www.vegatopia.com.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page