02 september 2008

Je moet weten wat je wil

Gisterenavond was de eerste Overpeltse gemeenteraad na de vakantie, en spijtig genoeg ben ik er niet geraakt na de eerste drukke schooldag. Dan maar even het verslag op internetgazet gelezen, en wat stel ik vast? Het Vlaams Belang stemt TEGEN een Fairtrade-gemeente, want ze kunnen er niet tegen dat men dan verplicht wordt om eerlijke sappen en wijnen aan te kopen voor alle aangelegenheden van de gemeente.
Tja, nu moet iemand mij toch eens uitleggen wat ze daar nu in godsnaam tegen kunnen hebben? Wat is er nu verkeerd aan het steunen van arme landbouwers in de Derde Wereld in hun strijd tegen uitbuiting en voor een leefbaar leven? Niets, toch?
Maar daar zijn ze dus niet voor, maar evenmin zijn ze voor migratie. Dus als ik een arme drommel ergens in het verre Zuiden ben en ik geraak mijn koffiebonen aan de straatstenen niet meer kwijt tegen een redelijke prijs, dan moet ik dus als het van het VB afhangt niet rekenen op steun vanuit ons land om een eerlijke prijs te krijgen, maar ik mag evenmin onder geen enkel beding op zoek gaan naar een betere toekomst voor mezelf en mijn gezin, want ik ben absoluut niet welkom in dit koude landje.
VB'ers, het is een regelrechte schande, en meer ga ik daar niet over zeggen of ik moet schuttingtaal gaan gebruiken. SHAME ON YOU!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page