08 september 2008

Fannie en Freddie gered

Tja, ik zou er blij mee moeten zijn, met die staatsinterventie in Amerika's grootste kredietverstrekkers. De bankaandelen maakten vandaag om en bij de 10% winst, dus mijn eigen werkgever mag terug wat gerust zijn.
Maar iemand moet me toch eens uitleggen waarom de Europese Commissie zo vaak tussenbeide komt als er ergens nog maar iets riekt naar tussenkomst van een overheid.
En daarginds over de plas kan dat allemaal zo maar: eerst vreten ze zich te pletter aan hamburgers, dan kopen ze een veel te groot huis, vervolgens leven ze op veel te grote voet en als ze dan ineens hun 36 leningen die ze zonder problemen mogen cumuleren, niet meer kunnen aflossen, dan zegt vadertje staat 'Tss, tsss, rustig maar, wij pakken dat hier allemaal wel op ons". Ik snap dus niet dat dat zomaar kan.
't Is dat de hele wereldeconomie naar de GVD gaat als die interventie er niet was, gekomen, maar ik zou niet liever hebben dan dat de Amerikaanders eens een beetje leerden op de kleintjes te letten. 't Zou ook voor het milieu helemaal geen slechte zaak zijn.
Kunnen we the Nanny niet naar daar sturen om hen uit te leggen dat een kindje dat te veel gesnoept beter wel eens flink buikpijn moet lijden in plaats van daar nog een beetje compassie mee te hebben ook nog.
Ah, verdorie, ik was natuurlijk alweer vergeten dat hét door God uitverkoren volk wellicht iets meer mag dan de rest van de wereld. Dom, dom, dom...

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page