04 december 2008

Oorverdovende stilte

Weet je wat ík erg vind: dat mensen op spektakel-artikels uit de showbizz à la 'Rob De Nijs zet vrouw en autistische zoon uit zijn huis' massaal reageren.
Maar wanneer het gaat over 300.000 verkrachtingen in Oost-Congo, zie ik plots veel minder reacties. Terwijl ik dan denk: die Rob De Nijs en zijn privé-leven kan me echt gestolen worden, maar waarom is er verdomme zo weinig volk gechoqueerd door wat daar gebeurt in die regelrechte HEL in Afrika? Kan ons dat dan niets schelen, zijn we helemaal immuun geworden voor dergelijke berichten? Is het omdat het zo afschuwelijk is dat we het niet kunnen of willen bevatten. Want stel je toch eens voor 300.000 verkrachtingen: dat is toch godsgruwelijk walgelijk en verachtelijk. Waar zijn die mannen in Congo mee bezig? Ik heb het al vaker gezegd over dergelijke vergrijpen: als het aan mij lag, slechts 1 oplossing: de hele handel van die venten eraf snijden, met een roestig, breed gekarteld, bot mes!
Voor de rest ben ik een heel vredelievend mens hoor en absoluut tegen elke vorm van agressie, maar dit vind ik zodanig pure horror! België moet gewoon het leger naar daar sturen, dat zijn we aan onszelf als beschaafd land verplicht. En samen met ons de hele wereld. En als we daar dan toch zijn, meteen ook maar eens komaf maken met dat andere horrorgebied. Ja, u was het weer even vergeten he, maar ik heb het over Darfoer.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page