09 mei 2009

We zijn een beetje blijven plakken


De afgelopen dagen stonden volledig in het teken van de affichecampagne. Dus: plakken was de boodschap. Best nog wel een leuk werkje als er een beetje zon is. Persoonlijk vind ik het allemaal wel wat erover, zoveel 'koppen' langs de weg, en ik hoor dat de meeste mensen dat eigenlijk wel vinden. Maar ja, helemaal niet meedoen is ook geen optie, dus hier en daar heb ik er natuurlijk ook wel een affiche van mezelf bijgezet.
Zou het geen goed idee zijn als de regering werk maakt van 'eco-campagne'-principes. Ik denk dan aan: enkel nog beplakken van gemeenteborden, dus per definitie: iedereen evenveel. Bespaart een fortuin aan papier en lijm. Vervolgens eventueel wel ervoor zorgen dat alle kandidaten aan bod kunnen komen in de gedrukte pers en daar hun verhaal doen. Zo bereik je toch een grote doelgroep. En dan als laatste, maar zeker niet onbelangrijk: grote online-campagnes op internet. Dat kost geen papier, enkel een paar bits en bytes. En diegenen die geen internet hebben, kunnen dan nog altijd de krant kopen. Als ik ooit in het Vlaams Parlement kom, dan gaan ze zeker een wetsvoorstel in die richting van mij mogen verwachten. Temeer omdat dan de principes van de democratie veel beter kunnen spelen, terwijl nu degenen met de dikste portemonnee vaak de grootste campagnes kunnen doen, en de kleine garnaaltjes wat verdrongen geraken tussen het grote geweld.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page