23 april 2009

Wat nu?

Een hele tijd geleden heb ik een geblogd over 'Viesel' want als jarenlange 'die-hard' lpg-rijder vind ik het echt godgeklaagd dat iedereen blijft kiezen voor dieselauto's.
Intussen zijn we zelf stilaan eens aan het rondkijken naar een andere auto, want de onze heeft elke maand welk een ander lampje dat begint te branden. En daar ben ik allergisch voor!
Dus mijn ventje eens gaan informeren bij de garage van een Zweeds merk. Kwestie van de Europese economie toch te blijven steunen (en ook die van ons eigen Gent eigenlijk...) om eens te horen wat er te krijgen is. Wat zeggen die daar nu plots? Eigenlijk is het niet meer interessant om lpg te kopen. Want de investering van 2500 euro bovenop de aankoopprijs is 1 ding, maar daarnaast moet je ook nog eens elke 50.000 kilometer 1 of ander onderdeel diep in de motor verversen, en dus grote kosten maken. Nu wil ik echt heel principieel zijn, en niet toegeven als iets wat goed is voor het milieu wat meer kost. Daarom koop ik bijna alleen nog Ecover producten voor de was en de plas. Maar als het begint te gaan over bedragen met 4 cijfers, dan beginnen mijn principes toch wat af te brokkelen. Erg he! I hate it! Is dat nu zo moeilijk om die technologie een faire kans te geven en te investeren in duurzame lpg-motoren die ook nog betaalbaar zijn? Komaan, Europa: we hebben toch the brains op dit continent. Waarom hebben we dan niet de ballen?

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page