16 februari 2009

't Zijn de kleine dingen die tellen

In periodes als deze waarin echt alles kommer en kwel rondom ons is, wordt het hoog tijd om terug te grijpen naar de basics in 't leven. (Dju, wat klinkt dat klef)
Nu ja, ik bedoel dat ze me de afgelopen weken langs alle kanten flink hebben geambeteerd zodat ik op den duur nergens nog goesting in had. Het werk was me te zwaar, naar 't nieuws kijken, daar werd ik ook niet vrolijk van. Dan nog wat zieken her en der en andere miserie die mensen mekaar aandoen, en je weet dat dit geen recept is om je 'toppie' te voelen. En als er dan nog eens een streep zon en wat warmere temperaturen zouden bijkomen, dan was het misschien al wat verteerbaarder allemaal, maar door de aanhoudende vrieskou en snijdende wind loopt iedereen precies op de tippen van zijn tenen.
Dat komt niet goed dus!
Dan maar op zoek naar de 'dingen die het doen': lekker eten, nog eens een goeie film gaan bekijken ('The Curious Case of Benjamin Button' met Brad Pitt: aanraderrrrrr!) en vooral veel 'fletsen' met de kinderen. En weet je wat ik denk: moesten de 'grote mensen' ook wat meer fletsen met mekaar, het zou op deze wereld heel wat plezanter zijn. Nee, wat doen ze: mekanders vliegen afvangen, ja. Stop daar toch mee, en geef eens wat vaker een knuffel in plaats van een sneer. Enfin, make love, not war, maar dan in de 21e eeuw.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page