12 januari 2009

Maar hoe groot ís Allah eigenlijk?

Bon, afgelopen zaterdag ben ik dus met man en kinderen afgezakt naar Hasselt om er bij een temperatuur van min 14 (een stukje) mee te stappen in de manifestatie tegen het geweld in Gaza. Wat is me daar opgevallen? Dat er daar vanaf de eerste minuut gescandeerd werd 'Allah hoe akbar'. Enfin, dit zal wel niet de juiste schrijfwijze zijn, ik geef het voor de makkelijkheid dus gewoon effe fonetisch weer.
Waar ik me nu zorgen om maak is dat dergelijke slogans de zaak volgens mij niet vooruithelpen. Allah mag dan wel groot zijn, maar hij heeft totnogtoe nog niet veel ondernomen om de doffe ellende in het Midden-Oosten te stoppen. U leest het goed: net als van de katholieke Kerk krijg ik ook het heen en weer van al te uitgesproken moslim-uitlatingen. Want iedereen beseft toch wel dat precies die verdomde godsdiensten aan de basis liggen van heel erg veel conflicten op deze planeet. Haalt het dan iets uit om daar mee af te komen in een manifestatie die eigenlijk gewoon de vreselijke daden van Israël aanklaagt? Nee, als je het mij vraagt zorgt dat er alleen maar voor dat je nog maar eens een verkeerde perceptie van de zaken krijgt, want de betoging was wel degelijk georganiseerd door onder andere 11.11.11. en de vakbonden, en die hebben hoegenaamd geen uitstaans met eender welke religieuze wereldbeschouwing whatsoever. Maar tegen dat je dat aan de mensen in kwestie hebt uitgelegd, denk ik dat het probleem in Gaza en heel Palestina opgelost is. Not, dus.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page