11 september 2007

Elementaire beleefdheid

Na het bekijken van het nieuws van vanavond had ik toch plots weer goesting om een lepeltje Motilium te nemen. U heeft hen waarschijnlijk ook wel aan het werk gezien: het gespuis van Vlaams Belang, met - inderdaad - ons aller Linda met een vals lachske op de achtergrond. (Al denk ik dat we straks gaan moeten zeggen 'op de voorgrond' want zoals die aan Dewinter en Vanhecke hun slippen hangt, het lijkt wel of die mannen honing aan hun gat hebben, inlandse honing dan welteverstaan).
Nu wil ik best nog begrip opbrengen voor mensen die eventueel aan een dergelijke betoging deelnemen, puur uit vrees voor een wereld waarin vrouwen alleen nog gesluierd mogen lopen en waar fundamentalisme de plak zwaait. Ik heb genoeg boeken gelezen en documentaires gezien over Taliban en aanverwanten om in te zien dat we van dat soort lui niet veel goeds moeten verwachten. En ik word stilaan wanhopig van de oorverdovende stilte langs de kant van de goedmenende islamiet. Ik wacht al erg lang op een heel luide en duidelijke afkeuring van die groep moslims die gewoon de godsdienst op een vredelievende manier willen belijden wanneer er toch weer extremistische uitwassen zijn die ons maatschappelijk model ondergraven. Dat is volgens mij de kern van het probleem dus ook tot daar mijn begrip voor betogers, maar voor de rest begrijp ik niet hoe iemand er zich in godsnaam druk over kan maken wanneer iemand nu God, of Allah of Jahweh of weet-ik-weel aanroept tijdens zijn gebeden. Zolang ze anderen daar niet mee lastigvallen en zolang ze niet gaan zeggen dat 'hun' God de enige echte is, laat het me echt warm of koud wat ze ermee doen.
Maar goed, terug dus even naar de mestkevers die zich deze namiddag weer van hun beste kant hebben getoond. Als ik in Terzake verneem dat Dewinter het zelfs aandurft om ochot-acharme de chauffeur van de arrestantenbus zijn sleutels af te nemen, waar ben je dan eigenlijk nog mee bezig? Die man doet gewoon zijn werk, als je daar geen abstractie van kunt maken, tja, dan ben je een vreselijk heethoofd dat zijn agressie niet onder controle kan houden. En door zulke 'mensen' wil ik in geen duizend jaar bestuurd worden.
Bovendien schreeuwde Dewinter iets van 'Democratie anno 2007', maar ik heb tijdens de lessen geschiedenis toch begrepen dat 1 van de basisbeginselen van democratie de scheiding der machten is. Dat betekent dus: datgene wat de rechterlijke macht inzake deze betoging beslist heeft, dat je je daar als wetgevende macht aan moet houden. En dan begin je dus niet zo'n arme politieman die 's avonds ook nog graag ongedeerd naar vrouw en kind terugkeert, tegen zijn schenen te schoppen. Een regelrechte schande, meer kan ik er niet over zeggen. Maar ja, 1 op 4 Vlamigen wil dus dergelijke idioten in de regering. Doe zo voort mannen van VB, ooit komt de dag dat iedereen zal inzien dat jullie weg niet de juiste is. (Als ze intussen niet vergiftigd zijn door rot vlees in Duitse pita's van een Vlaams-Belang-mandataris...)

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page