29 september 2007

We zijn toch niet van suiker?!

Deze voormiddag ging ik met mijn dochters rond 11.40 naar de bieb om een verse lading boeken te halen. Nadat we onze boeken hadden laten inscannen en bovendien een nieuwe provinciale bibliotheekkaart gekregen hadden (hiep-hoi, eindelijk verlengen zonder ons te verplaatsen), gingen we terug naar onze auto.
Naar goede gewoonte parkeerde ik mijn auto op de parking achter de kerk, want ik vind het geen probleem om zelfs bij een beetje regen gewoon die 25 meter tot aan de deur te stappen.
Maar wat bleek, alle ouders van kinderen die rond datzelfde tijdstip van de tekenles in Palethe kwamen, parkeerden zich kriskras overal waar ze er goesting in hadden, want och, ze moesten toch misschien maar eens nat worden. Noteer dat het op dat ogenblik alleen nog wat 'muggenpis' regende... Gevolg: ik moest met mijn dochters én paraplu én een lading boeken onder de armen laveren tussen heen en weer rijdende auto's, ik moest vervolgens over de straat lopen om aan het zebrapad te geraken, terwijl een bestuurder achteruit reed en waarschijnlijk door de druppels op de achterruit niet zag dat daar een paar kleine kinderen liepen, en toen ik dan uiteindelijk van de parking afreed veroorzaakte ik bijna een aanrijding omdat ik onmogelijk de van rechts komende auto kon zien aankomen, omdat iemand het nodig vond om op het trottoir aan mijn rechterzijde te parkeren en zo het zicht van vertrekkende auto's belemmerde.
Lieve mensen van Overpelt, is het nu écht zoveel gevraagd om u in het vervolg gewoon op een reglementaire plaats te parkeren als u uw bloedjes komt afhalen in Palethe. Dan kunnen andere mensen met hun krooste tenminste veilig bij hun deftig geparkeerd voertuig geraken. Bij voorbaat dank!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page