13 mei 2009

Ik ben boos!

Vorige week krijg ik van Het Belang van Limburg het verzoek om een korte vragenlijst in te vullen over mezelf. Met de bedoeling om hun lezers de kans te geven om de kandidaten op de diverse lijsten te leren kennen. Nou ja, een beetje toch dan.
Dat leek me nog niet zo'n slecht idee, dus ik dacht "invullen die handel". 1 van de vragen die ze stelden was 'wie is je politieke idool BUITEN de partij?'
Tja, dan moet je even nadenken natuurlijk over wie je daar gaat zetten, dus ik koos voor Vera Dua van Groen! die ik wel sympathiek vind qua politica.
Wat lees ik nu vandaag op de site? Daar staat 'politiek idool' maar dus zonder de specificatie 'van een andere partij'. EN dan gaan de mensen natuurlijk lezen "aha, die heeft geen idolen binnen haar eigen partij, dus geeft ze een naam van een andere partij".
Sorry, HBVL, maar dat vind ik niet netjes. U zet de mensen op het verkeerde been, en dat is toch net wat journalistiek NIET zou mogen doen.
Dus het is nog maar eens bewezen dat de media een veeeeeeel te grote rol in onze samenleving spelen. Als het aan mij lag, dan voerde ik in de scholen een lessenpakket in "hoe de boodschappen van de media correct interpreteren". Het zou veel mensen later helpen om met verstand van zaken en met het nodige relativeringsvermogen de pers te volgen.

1 Comments:

At dinsdag, 19 mei, 2009, Blogger heike said...

Ik ben er ook al lang achter dat de media vaak overdrijft, woorden verdraait, relevante zaken weglaat,... Daarom dat ik het allemaal met een hele grote korrel zout neem wat ik hoor en zie in de media.
Leuk trouwens, een bloggend iemand van Overpelt te ontdekken, ik woonde er enkele jaren en ben nu een Achelaar.

 

Een reactie posten

<< Home

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page