04 oktober 2007

Waar blijft de paashaas?

Zonet gelezen in Gazet van Antwerpen: de kerstman is al in het land. En hij schijnt dit jaar zelfs al later te zijn dan andere jaren, want dan beginnen ze in september godbetert al met het uitstallen van de kerstspullen in de tuin- en decoratiecentra. Daarbij komt nog dat we zeker niet mogen vergeten dat we ook in kerstballen elk jaar een nieuwe 'trend' (spreek uit met getuite lippen à la Annemie Neyts...) te maken hebben. Dit jaar moet het zowaar Engels groen zijn. (En ik die dacht dat alleen Hollanders 'groen' waren, hahaha).
Zooooo zielig, als je daar elk jaar aan mee wil doen. Ik heb nog altijd dezelfde kerstballen als diegene die ik jaren geleden tijdens mijn eerste samenwoon-kerst gekocht heb. En als de kinderen er een beetje voorzichtig mee zijn, dan hoop ik dat die ballen even lang meegaan als die bij mijn ouders. Daar hangen zelfs nog enkele exemplaren in van toen ik nog maar een onderdeurke was. Ze hebben de tand des tijds en onze onvoorzichtige pollekes overleefd, en weet je wat: ik vind die best nog mooi eigenlijk, al zaag ik elk jaar dat ze nu toch maar eens een dooske met een paar nieuwe ballekes mogen kopen, zo 35 jaar na datum...
Enfin, wat ik eigenlijk vooral wil zeggen is dat dat hele kersttrendgedoe alleen maar weer mensen aanzet tot nog meer consumeren, en we zijn onze aardse voorraden al zo gigantisch aan het uitputten. Dus haal nou dit jaar maar weer gewoon de versiersels van de vorige jaren van je zolder en koop desnoods misschien een mooie kerstster (je weet wel, zo'n plant) voor je schoonmoeder zodat de plantencentra toch ook wat commerce hebben, maar laat de 'Engels groene' slingers maar voor wat ze zijn (trouwens, nu ik erover nadenk: die zie je niet eens hangen in een groene kerstboom. Héhé, een gewaarschuwde consument is er twee waard!)

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page