13 december 2007

Vier jij ook oudjaar thuis?

Volgens de horeca wordt er dit jaar veel meer thuis oudjaar gevierd dan in een restaurant. De reden is volgens hen het rookverbod.
Excuseert u mij, maar dat vind ik toch wel erg kort door de bocht geredeneerd... Wie een klein beetje nadenkt over die zaken kan er toch niet omheen dat de laatste tijd zoveel zaken zo ontzettend duur geworden zijn, dat zo'n uitspattingen aan het einde van het jaar er gewoon niet mee in zitten. Tel maar uit, begin deze maand de Sint, dan misschien nog uitgbreid kertscadeau's gekocht voor de familie, en wie weet pas vandeweek nieuwe mazout moeten indoen. Euh, dan zitten de meeste mensen echt wel op hun tandvlees. Zeker nu ze de laatste maanden ook de rekeningen van hun wekelijkse winkelkar zien stijgen tegen de sterren op. Maar als er dan in het Parlement gestemd moet worden over dergelijke zaken, dan stemt oranje-blauw netjes tegen sociale maatregelen die het leven terug wat betaalbaarder moeten maken. Begrijpt u dat? Ik alvast niet, zeker niet van een partij die een half jaar geleden nog deed alsof ze de enigen waren die oog hadden voor 'het gezin'. Maar bon, dit gezin blijft alvast met oudjaar lekker thuis wegens geen geld meer voor 5-gangenmenu's van 75 tot 90 euro per persoon (wat ik trouwens ook van het goede teveel vind. Dan maar een bitterbal in de frituur smijten op 31/12, en een goei fleske wijn van den Aldi, even goed!).

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page