07 januari 2008

Soldensituaties

Eergisteren ben ik getuige geweest van een niet zo frisse praktijk in een kledingzaak in Lommel. Terwijl ik aan de kassa aan het afrekenen was, ging aan de deur het alarm af. Tja, dat gebeurt wel eens af en toe. Ik vind het niet leuk als mij dat overkomt, laatst nog gebeurd bij Kruidvat. Na controle bleek dat een product niet deftig gescand was maar wel degelijk betaald. Enfin, ik vond dat dus heel sneu voor degene die dat voorhad afgelopen zaterdag want de hele winkel staat je daar dan wel aan te gapen, nietwaar. Nadat de tas gecontroleerd was, bleek daar geen enkel kledingstuk in te zitten dat niet OK was. Dus de volgende stap was: sacoche helemaal legen en inhoud tonen. Maar ook dat bracht geen soelaas. Op dat ogenblik zag ik dan ook nog dat de dame in kwestie haar portemonnee vergeten was aan de kassa, en ik bezorgde die aan haar terug. Maar de blik waarmee ze op dat ogenblik rondkeek deed weinig goeds vermoeden. Je zag duidelijk dat ze heel goed wist waar ze mee bezig was en ze was vastbesloten om niet toe te geven. Inderdaad, na controle van de plastic zak en handtas loeide de sirene toen zijzelf het alarm passeerde. Enig mogelijke conclusie: ze droeg gestolen kleding onder haar lange mantel en wilde deze niet uitdoen hoewel de winkelbediende dat vroeg. Intussen werden wel haar gegevens genoteerd en was ook de politie gebeld. Die wisten echter doodleuk te melden dat ze daarvoor niet onmiddellijk kwamen, aangezien de gegevens van mevrouw gekend waren en ze dan maar een klacht tegen haar moesten indienen. Waarop madam het op een lopen zette. Voor ons was het: we stonden erbij en keken ernaar. Want wat kun je in zo'n situatie doen? De vrouw een klap verkopen en erbovenop gaan zitten tot de 'polies' komt? Wie weet had ze dan wel een wapen bovengehaald... Bovendien zei 1 van de bediendes dat de dame dat al vaker in die winkel gelapt had. Zowaar een echte kleptomane, blijkbaar. Je moet maar durven. En voor wie zich afvroeg aan welk profiel deze dame voldeed? Wel: het was een nette, verzorgde Belgische dame met goed voorkomen en verzorgde kleding... dus geen allochtoon of een 'marginaal geval'. 't Is maar dat u geen verkeerde dingen gaat veronderstellen. Anders gaan straks die van Vlaams Belang weer komen zagen dat het 'altijd dezelfden' zijn.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page