04 mei 2008

Lazy sunday afternoon

Heerlijk om op een zalig warme zondagnamiddag zoals vandaag eens lekker uit te rusten in de tuin . De kinderen even het huis uit, de vogeltjes fluiten, 't zonneke schijnt... en bij de buren wordt een cd van Mariah Carey loeihard op de cd-speler afgespeeld.
Shit zeg! Kijk, dat is nou ook weer 1 van die minder leuke gevolgen van het feit dat wij in België het Hollandse probleem van woningnood oplossen. We wonen allemaal zo dicht op mekaar, alle vrije ruimte wordt ingenomen, elk perceel dat vrijkomt wordt voor de ogen van de jonge Overpeltenaren weggekaapt door weer eens een Noorderbuur, en dan is het beest dus los.
Wat betreft de muziek die ik dus deze middag willens nillens moest 'ondergaan', ging het van Mariah Carey over iets Celine Dion-achtig naar iets Barbara 'Spreidstand'-achtig, en daar ben ik op een rustige zondagnamiddag wanneer het zonneke schijnt en de vogelkes fluiten écht heel erg allergisch voor.
Dan maar Stu Bru opgezet, waar, praise the lord, een heerlijke aflevering van Rock Bottom weggegeven werd. En ook even de volumeknop iets hoger gezet. 't Is normaal helemaal mijn stijl niet om de hele buurt getuige de laten zijn van mijn muzieksmaak, maar vandaag kon ik niet anders als ik boven de Mariah Carey's van deze wereld wilde uitkomen.
Tja, over smaak valt niet te twisten, maar dit soort weer geeft mij veel meer goesting en energie om iets stevig op te zetten, dan om een zeemzoeterig deuntje op te zetten waardoor je dra weer in slaap valt. Maar dan wel met de volumeknop net niet luid genoeg om de hele buurt te entertainen, da's erover.

Labels:

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page