30 mei 2009

Als marktkramer ben ik niet bepaald geboren

Maar deze ochtend was het dus verzamelen geblazen op de markt van Neerpelt, waar het op zonnige dagen als deze over de koppen lopen is. Al terwijl ik onderweg was, zag ik her en der bestickerde auto's staan, van alle partijen ongeveer.
En ja hoor, het was prijs: zowel wij als CD&V als SLP als Vlaams Belang als de clowns van PVDA waren er.
We hebben even met mekaar gekeuveld en toch ook wel toegegeven dat we blij zullen zijn als het 7 juni is, want de race voor stemmen begint zwaar te worden.
Deze laatste week zal nog heel intensief worden, en uiteindelijk moeten velen van ons ook nog gewoon gaan werken, dus simpel is het allemaal niet.
Maar bon, we hebben een doel en we werken ervoor, dus die laatste week zal er nog wel bij kunnen.
Spijtig genoeg heb ik op een paar dagen tijd al verschillende PVDA'ers gezien die dus als clown verkleed flyers uitdelen met als boodschap 'stop het politieke circus'. Tja, als ze de mensen nog wat meer richting de antipolitiek willen sturen, moeten ze zo zeker verder blijven doen. Maar wordt daarmee de crisis opgelost? Kun je op deze basis stemmen voor een partij? Trouwens, wie zit erachter? Ik heb nog geen enkele naam gezien dus ook al zou ik ervoor stemmen, ik zou gewoon 'blind' moeten stemmen. En schiet het land dan daar iets mee op?
Versta me niet verkeerd: ik heb niets tegen PVDA als partij, er mag gerust een publiek zijn voor dat zeer linkse gedachtegoed, ieder zijn ding. Maar ik heb dus vreselijk veel moeite dat ze nu de kaart van de antipolitiek trekken. Ik vind dat ronduit onverantwoord, sorry kameraden. Jullie kunnen beter!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page