13 januari 2008

Kogels op de Kolleberg

Het zou een titel kunnen zijn voor de nieuwe roman van mijn KBC-collega Luc Deflo. Ware het niet dat bovenstaande refereert naar een incident gisterenochtend in The City of Hamont-Achel. Of all places!
't Is intussen het zoveelste incident in Noord-Limburg met criminele Nederlanders die naar hier uitgeweken zijn en van hun bloedgeld een protserige villa gezet hebben.
Maar ho ho, dien typ die ze dus gisteren wilden koudmaken, die was erop voorzien: jahaa, zijn villa had toch wel kogelvrij glas zeker. Lekker puh!
KOGELVRIJ GLAS liefste mensen!!!! In uw eigen huis??? Tsjonge jonge: waar gaan we in godsnaam naartoe? (ik heb de indruk dat ik van deze vraag eigenlijk beter de titel van mijn blog kan maken)
Wordt het niet eens tijd dat ze hier al die eigenaars van die villa's eens heeeeeeeel deftig gaan screenen? OK, er zitten in het Beverly Hills aan den Dommel ook brave burgers die ooit flink geld verdiend hebben door een goed boerend bedrijf over te laten, of ook door een beroep uit te oefenen in de medische sector of weet ik veel. Maar al datgene dat daartussen valt... ik weet het niet. Iedereen weet dat je zo'n soort huis annex wagenpark annex levensstijl niet verdient met je hele leven lang te zwoegen in loondienst. Zelfs al behoor je tot de beter verdienende medemens.
Dus als ik aan de politiezone HANO een kleine suggestie mag doen: dat ze dan maar wat research doen ivm dat 'racaille'. (dat laatste woord vind ik 1 van de aantrekkelijkste Franse woorden; en dat is niet omdat ook Sarko die term ooit bezigde).

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page