16 mei 2008

Het moet toch weer lukken zeker...

Dat is nu toch weer f*cking godgeklaagd zeker: de eerste keer dat ik in pakweg 10 jaar eens de mogelijkheid heb om op een ordentelijke manier met de trein te gaan werken, gaan ze staken.
Ik moet namelijk naar een workshop van een hele dag in Antwerpen en ik was zo ongelooflijk content dat ik ook eens een keertje rustig de trein kon nemen en alzo de garantie had om op tijd te arriveren, valt het toch weer helemaal in 't water zeker.
Nu wil ik echt alle begrip tonen voor eisen rond koopkracht en dergelijke, en ik vind dat de mannen van 't spoor evenveel recht hebben op een vorm van staking als iemand anders, maar dan NIET door de reizigers voor de elfenzestigste keer te gijzelen en iedereen te verplichten om in ellenlange files richting de grote steden aan te schuiven. Zo krijg je toch nooit de bevolking gemotiveerd om resoluut voor het openbaar vervoer te kiezen als alternatief voor die stinkdiesels die mijn en uw luchtwegen volledig naar de GVD helpen.
Weet je wat, ik heb een idee: om de NMBS-mensen eens hetzelfde gevoel te laten ervaren als wat ik nu voel (grooooooote onmacht en frustratie) stel ik voor dat mijn werkgever aanstaande dinsdag voor 1 dagske eens al hun Bancontact-kaarten blokkeert, terwijl ze staan aan te schuiven aan de kassa van den Delhaize. Dat zal zo ongeveer hetzelfde betekenen: gegijzeld door het systeem en er niets aan kunnen doen. U begrijpt dat dit een groteske grap is, maar u snapt perfect wat ik bedoel veronderstel ik.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page