09 oktober 2008

Ondertussen in Afrika

Vooruit met de geit, we gaan niet blijven stilstaan bij de financiële crisis. Daar worden zowel ikzelf als mijn collega's stilaan helemaal groggy van.
Tot er dan vandaag nog maar eens een schrijven van Artsen Zonder Grenzen in mijn brievenbus viel. Met uiteraard weer tal van foto's van uitgehongerde Afrikaanse kindjes.
Tja, ze weten bij AZG altijd precies naar wie ze dergelijke folders moeten sturen...
Ik kan daar dus echt niet tegen, zo'n uitgemergelde gezichtjes en dan die verhalen van 15-jarige kinderen die 20 kg wegen. (Ter vergelijking: mijn dochter van 5 weegt evenveel.) Met dan natuurlijk de vraag om nog maar eens te storten.
Hoe kun je zoiets dan weigeren? Hoe verschrikkelijk egoïstisch zijn we dan in deze wereld bezig als de beurscrash nu al weken het ENIGE voorpaginanieuws is, terwijl ze daarginds opnieuw voor de zoveelste keer creperen. Met momenten kan ik er echt niet meer tegen en heb ik goesting om een paar families in huis te nemen. Want hoe je het ook draait of keert: we hebben hier toch van alles veeeeeel te veel.
Verder rest me nu alleen maar u 1 rekeningnummer te geven: 000-0000060-60. U redt er levens mee!

1 Comments:

At donderdag, 09 oktober, 2008, Blogger De forens said...

Je heb hardstikke gelijk en ik ben blij dat er nog idealisten zijn.

Alleen ik ben ook kritisch in mij geef gedrag, maar we hebben het goed in West-Europa

En vanuit mijn eigen blog probeer ik ook mensen tot nadenken te stemmen.

www.reizigerinlimburg.blogspot.com

 

Een reactie posten

<< Home

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page