04 juni 2009

Ocharme de postbodes dezer dagen

Héhé, het wordt tijd dat het gedaan is met de campagnes want de brievenbussen beginnen uit te puilen en ik voel me heel slecht bij de gedachte dat ikzelf daar mee oorzaak van ben. Pfff, zoveel papierverspilling, het is eigenlijk tegen mijn principes. Maar ik kan me onmogelijk permitteren om niet mee te doen als al de rest wel meedoet.
Zodus, gisteren en eergisteren honderden en honderden brieven in enveloppen gestoken, stickers op geplakt, adressen op geschreven en tenslotte naar De Post.
Maar ramp o ramp: die waren gisteren in Overpelt helemaal uitverkocht voor wat betreft de zegels van 0.27 euro voor verkiezingsdrukwerk. Ik dacht: "Aaaaarrgghh, al dat werk voor niks", maar gelukkig hadden ze er in Neerpelt wel nog een aantal en konden we de resterende dan beplakken met 40 cent. Kostelijke zaak, maar allez, het is voor het goede doel.
Ik veronderstelde dat ze dan wel van die zelfklevende postzegels zouden meegeven die je gewoon van het vel trekt en dan plakt, maar nee hoor. 780 keer hebben we gisteren de postzegels stuk voor stuk mogen afscheuren en nat maken en tenslotte plakken.
Ja, ik zie u al denken: die haar tong hangt nu tot op haar knieën, maar, da's zonder de afwasspons gerekend. Die heeft ons gisteren veel diensten bewezen! Dank u wel, sponske! Zonder u was het nooit gelukt.
Voilà, en nu aan het werk want er liggen hier nog een paar honderd ongeadresseerde brieven die ook nog moeten gebust worden. Ciao!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page