08 juni 2009

And finally: the results!

Voilà, gisteren was het dan eindelijk zover: de verkiezingen.
Na een dag getuige voor mijn partij gespeeld te hebben in het stembureau, moest ik nog een paar uren de tijd doden om dan zo vanaf 18.00 de eerste resultaten te zien verschijnen op internet. De allereerste tellingen waren bijzonder goed: in kanton Hasselt haalde ik meteen al een dikke 500 stemmen. En dat was dan nog maar 1 van de 15 kantons. Gaandeweg kwamen daar dan andere, minder bevolkte kantons bij, waar de resultaten ook varieerden van een handvol stemmen in kanton Riemst naar nog maar eens een dikke 500 in Beringen, en uiteindelijk 542 in kanton Neerpelt, mijn eigen habitat dus.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik binnen mijn eigen kanton toch nog net iets meer verwacht had, maar dat zal dan voor de volgende keer zijn. We hebben intussen ook heel veel lessen geleerd over hoe je jezelf best organiseert, en daar zijn best nog wel wat verbeteringen nodig.
Maar niet gezeurd: uiteindelijk kwam ik uit op 3570 stemmen. Wetende dat ik geen enkel mandaat heb op dit moment, en geen enkele bekendheid op provinciaal vlak, ben ik heel erg tevreden. En het smaakt naar meer, absoluut. Nu zeker!

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page