24 juni 2009

Bloggen kan de gezondheid ernstig schaden

Gelukkig nog niet zo erg in België als in Iran. Hoewel ik ook in ons eigen landje al rare dingen heb gehoord in de zin van 'alles wat je blogt, kan tegen je gebruikt worden', valt het hier al bij al nog mee.
In Iran daarentegen gebeuren nu de verschrikkelijkste dingen. Het begon al op de verkiezingsdag zelf. Volgens sommige bronnen werd er massaal gefraudeerd. Als je dat dan vergelijkt met ons land, dan gaat het er hier toch nog anders aan toe. Voor elk incidentje of onregelmatigheid wordt er een melding gemaakt in een proces verbaal en er wordt wel flink gecontroleerd op identiteit en dergelijke.
Maar uiteindelijk: echt moeilijk is dat niet, gewoon fatsoenlijke afspraken maken en zorgen dat er een instantie is die op die afspraken toeziet.
Zou je denken...
Maar niets daarvan in Iran dus, en de collega bloggers die gefrustreerd zijn over die gang van zaken en dat van zich afschrijven in cyberspace, die worden simpelweg opgepakt. Kun je je dat voorstellen?! Probeer gewoon je eens even in te beelden dat het er in ons land zo aan toe zou gaan. Dat houd je toch niet voor mogelijk.
Helaas vrees ik dat er hier in ons Belgenlandje weer heel weinig mensen zijn die zich de moeite getroosten om zich ook maar een beetje in te leven in de miserie van de Iraanse protestbetogers.
Nee, we gaan maar weer over tot de orde van de dag: veel volk verwacht aan de kust want het is nog eens goei weer.
Ik denk dat ik moet overgeven.

Skype Me™! Web Counter
Add to Technorati Favorites
Locations of visitors to this page